piątek, 24 kwietnia 2015

Domowe mleko kokosowe.



Domowe mleko kokosowe to bardzo ekonomiczna i szybka w przygotowaniu opcja napoju roślinnego... a do tego moim zdaniem jedna z najbardziej delikatnych, neutralnych i smacznych.

Przygotowanie trwa dosłownie kilka minut, a oszczędności na zakupie gotowego mleka można przeznaczyć na owoce i do woli rozkoszować się całą gamą koktajli owocowych i warzywnych.

Moje mleko przygotowałam z ok.0,5 szklanki wiórków kokosowych. Najlepiej jeśli są BIO, ale mogą być również zwykłe,tylko trzeba je przed namoczeniem przepłukać na sitku pod bieżącą wodą.
Namoczyłam wiórki na całą noc w 3 szklankach wody.
Rano przelałam je do kielicha blendera wraz z wodą i zmiksowałam na wysokich obrotach przez ok. 3 minuty - aby były dobrze rozdrobnione.
Następnie przecedziłam mleko przez sitko i wycisnęłam dokładnie pulpę.
                                     
                                                                             I gotowe !!!


Jest fantastyczne zarówno na ciepło jak i na zimno, do gotowania, do przygotowywania budyniu, kaszki, naleśników, do pieczenia i oczywiście do wszystkich koktajli.

Pozostałe odciśnięte wiórki można użyć do wykonania ciasteczek, zdrowych batoników lub pralinek daktylowych, figowych,czy jaglanych.

                                                                Smacznego !!!










1 komentarz:

Archiwum bloga