niedziela, 24 maja 2015

Szparagi i boczniaki z chilli w wegańskiej galarecie



Zamarzyła mi się galaretka...ale nie taka klasyczna warzywna tylko raczej z czymś w środku do pochrupania...i o takiej strukturze, aby można ją było pokroić w cienkie plasterki np. na chrupiącą bułeczkę ( wybaczcie mało smaczne porównanie - coś a'la salceson albo ozorki w galarecie...których nigdy w życiu nie próbowałam:-)).


Szczerze mówiąc rzeczywistość okazała się o wiele smaczniejsza niż marzenie :-)

Zarówno kompozycja składników jak i przypraw sprawiła, że zakochałam się w jej smaku...
Uważam, że jest fantastycznym dodatkiem do pieczywa i rewelacyjnie zastępuje wędliny, sery, pasztety, a nawet pasty... zachęcam Was do jej wypróbowania !


Składniki :

0,5 pęczka zielonych szparagów
200 g. boczniaków
ok. 1 litra esencjonalnego wywaru z warzyw ( lub jeśli używacie - to może być rosołek instant)
1 łyżka agaru
1 papryczka chilli
15 kwiatów szczypiorku (niekoniecznie)
2 cebulki dymki
2-3 ząbki czosnku
0,5 łyżeczki soli morskiej
0,5 łyżeczki świeżych listków tymianku
0,5 łyżeczki mieszanki przypraw w stylu azjatyckim (m. in.kolendra, imbir, anyż, skórka cytrynowa, pietruszka, marchewka) - moją mieszankę (BIO) kupiłam w Lidlu.
sok z 1/2 cytryny 
5 łyżek oliwy extra virgin

Boczniaki umyć i pokroić w plastry, usmażyć na kilku łyżkach oleju tłoczonego na zimno z dodatkiem 1/3 łyżeczki soli morskiej i pieprzem.
Kiedy będą już złote, zalać je rosołem i wrzucić zielone szparagi pokrojone na 5 cm kawałki , drobne plasterki chilli, kosteczki czosnku i listki tymianku.
Gotować razem ok. 10 minut na małym ogniu, następnie dodać sok z cytryny, drobno pokrojoną dymkę, kwiaty szczypiorku, przyprawy oraz agar. Zagotować i wyłączyć gaz, dodać oliwę z oliwek i przelać do miseczek lub pojemniczków. Wystudzić.

Można ją również przelać do kubka i kroić potem na plasterki jak wędlinę.



Smacznego !!!

1 komentarz:

  1. Robiłam wiele razy i wciąż powracam, bo nie potrafię już funkcjonować bez tej galaretki. Idealnie przyprawiona, zajadam na chlebku. Wspaniale zastępuje mi mięsne galarety. Dziekuję��

    OdpowiedzUsuń