środa, 17 czerwca 2015

Wegańska galaretka z truskawkami i kokosową bitą śmietaną:-)



Lekka, delikatna i subtelnie słodka galaretka z dodatkiem truskawek, mięty ananasowej i kokosowej bitej śmietanki... smakuje równie pysznie na śniadanie jak i na podwieczorek :-)


Składniki:
250 - 300 g  truskawek
1 łyżeczka agaru
2 łyżki suszonych liści stewii lub cukru trzcinowego nierafinowanego czy też innego ulubionego "słodzidła"
1/2 puszki schłodzonego mleka kokosowego dobrej jakości (ja kupuję w Lidlu)
1 łyżka jagód (u mnie mrożonych)
1 łyżka syropu z agawy
1 łyżeczka pektyny
kilka listków ulubionej mięty (u mnie ananasowa)


Cztery duże truskawki zalałam 3/4 szklanki wody, dodałam listki stewii i gotowałam ok.10 minut, aż woda stała się intensywnie czerwona. Następnie odcedziłam truskawki i listki stewii , a do truskawkowego "kompotu" dodałam agar, zagotowałam i wylałam na talerz. Odstawiłam do wystudzenia.


Kilka truskawek wrzuciłam na patelnię z jagodami i łyżką syropu z agawy i pektyną, gotowałam razem ok. 5 minut, a następnie odstawiłam aby konfitura wystygła.

Z mleka kokosowego (schłodzonego przez noc w lodówce) odlałam część płynną, a gęstą ubiłam na bitą śmietanę.

Do pucharków nałożyłam na dno konfiturę truskawkowo - jagodową, pokrojone w plasterki truskawki, bitą śmietankę, następnie znów truskawki, warstwę bitej śmietanki wymieszaną z odrobiną konfitury, ponownie truskawki, bitą śmietanę i wykrojone dowolne kształty z galaretki.
Jeśli nie macie serduszek mogą być zwyczajne kosteczki.
Udekorowałam listkami mięty.


Przygotowanie tego deseru zajmuje dosłownie kilkanaście minut...galaretka agarowa zastyga błyskawicznie...puszkę mleka możecie zawsze mieć gdzieś schowaną w lodówce, sezon na truskawki w pełni, więc z powodzeniem możecie go ekspresowo wyczarować dla niezapowiedzianych gości lub po prostu w razie niespodziewanej ochoty na coś pysznego :-)

3 komentarze: